תואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים ע"ש דבורה מרגוליס
תחום התפתחות הילד עם צרכים מיוחדים צמח משמעותית בעשורים האחרונים עם התרחבות המסגרות הטיפוליות והצורך בליווי מותאם. כיום עוסקים בו אנשי מקצוע ממגוון תחומים – רפואה, קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית. בעקבות זאת עלה הצורך בהכשרת אנשי מקצוע בכירים לשיפור השירות הרב-תחומי. תכנית התואר השני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים נועדה לתת מענה לכך, ומתמקדת בילדים מגיל לידה עד 18.
-
אבחון וטיפול בילדים
תכנית הלימודים תספק ראיה רחבה על כל התחומים הקשורים בתהליכי האבחון והטיפול בילדים עם הפרעות התפתחותיות. בכך התוכנית מכשירה את המסיימים לתפקידי ניהול של היחידות השונות העוסקות באבחון וטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים. בנוסף היא מקנה להם יכולת טובה להדריך הורים המהווים חלק אינטגרלי של הטיפול בילדם עם הצרכים המיוחדים.
-
הכשרה למקצועיות
בוגרי תכנית התואר השני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים יהיו בעלי כלים טובים יותר לקדם את הידע המקצועי של כלל העובדים בתחומים השונים, וזאת באמצעות ישיבות צוות והדרכה. הראיה הרחבה של התחום גם מכשירה את הסטודנט לתכנון ולבצוע מחקרים רב מקצועיים בתחום התפתחות הילד שכן רוב המחקרים ההתפתחותיים הנם רב תחומיים.
-
תכנית מותאמת לאנשים עובדים
תוכנית הלימודים נפרשת על פני שנתיים במסגרת של יום לימודים מלא בשבוע ונוסף קורסי בחירה, כך שתתאים גם לעובדים המקבלים אפשרות ליום לימודים שבועי. היא כוללת לימודי חובה, סמינר מחקר, סמינר מעשי הכולל הצגת מקרים, התנסות מעשית בצורת תצפיות במערך ההתפתחותי, עבודה מסכמת ולימודי בחירה. אין צורך בכתיבת תזה מחקרית.

למה כדאי ללמוד אצלנו תואר שני בהתחפתחות הילד עם צרכים מיוחדים?
-
מענה ייחודי לאנשי מקצוע המבקשים להעמיק את הידע ולרכוש כלים לניהול מערכות רב מקצועיות המטפלות בילדים עם צרכים מיוחדים.
-
מתאים לאנשים עובדים. תוכנית הלימודים נפרשת על פני שנתיים במסגרת של יום לימודים מלא בשבוע ובנוסף קורסי בחירה.
-
תכנית ייחודית העוסקת בהתפתחות של ילדים עם צרכים מיוחדים בגילאים לידה עד 18.
-
היכרות עם צורת העבודה האבחונית והטיפולית של מקצועות הבריאות השונים וכן עם התהליכים הרב-מקצועיים לטיפול בילד המיוחד.
-
שכר לימוד אוניברסיטאי מלגה ע"ס 5000 ₪ למתקבלים.
-
התכנית אושרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה והענקת התואר מותנית באישורה.
התפתחות הילד עם צרכים מיוחדים במרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים
בתכנית להתפתחות ילד עם צרכים מיוחדים ע"ש דבורה מרגוליס, יילמדו יסודות מקצועות הבריאות כפי שהם באים לידי ביטוי בטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים, תוך התעמקות בהיבטים פיזיולוגיים, קוגניטיביים, רגשיים והתנהגותיים של התפתחות הילד. דגש מיוחד יושם על עבודה רב-תחומית במסגרות טיפוליות. לצד זאת, יילמדו קורסים ממוקדים בהפרעות התפתחותיות והתנהגותיות נפוצות כגון הפרעת קשב, אוטיזם, לקויות למידה, שיתוק מוחין ועוד – כולם מתוך גישה רב-מקצועית לאיתור, אבחון וטיפול.
אני בעניין, ספרו לי עוד
שכר לימוד
מידע אודות שכר לימודשכר הלימוד במרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים הוא שכר לימוד אוניברסיטאי.
*החזר של שכר לימוד בשנת הלימודים הראשונה לזכאים עפ"י חוק לקליטת חיילים משוחררים.
תנאי קבלה
תנאי קבלהלתנאי הקבלה והרישום המלאים לתואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים, לחצו על החץ
הרשמה אונליין
הרשמה אונלייןלהרשמה למרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים לחצו כאן
תקנון החוג
תקנון התכנית לתואר שנילתקנון החוג לחצו על החץ
תכנית התואר השני להתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים ייקרא על שם דבורה מרגוליס, ז"ל
תכנית התואר השני להתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים ייקרא על שם דבורה מרגוליס, ז"ללקריאת הידיעה לחצו על החץ
שאלות ותשובות על תואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים
-
מה משך הלימודים?
התכנית נפרשת על פני שנתיים במסגרת של יום לימודים אחד בשבוע בלבד, יום חמישי (09:00-18:00). שני ימי חמישי בחודש בקמפוס ויום חמישי אחד בחודש במסגרת של לימודים מקוונים.
-
מהי תוכנית הלימודים?
בשנת הלימודים הראשונה בתכנית ניתנים כל הקורסים המקנים את ההבנה הבסיסית בהתפתחות הילד והיסודות של ההסתכלות הרב מקצועית על הילד הסובל מהפרעה התפתחותית. בסמסטר הראשון יינתן הבסיס להבנת העקרונות ההתפתחותיים (שלושה קורסי ליבה בנושאים: נוירו-אנטומיה ונוירו-פיזיולוגיה, גדילה והתפתחות במעגל החיים, פסיכולוגיה התפתחותית) וכן קורס בנושא הורות והמשפחה התומכת. בסמסטר השני יילמדו נושאים כמו עקרונות ניהול מערך רב מקצועי, עקרונות בניהול צוות, הפרעות קשב וריכוז, שיטות מחקר כמותני וכן תכתב עבודת הסמינר.
בשנה השנייה יועמק הידע על ידי למידה קונקרטית של גישות רב מקצועיות באבחון ובטיפול של בעיות התפתחותיות שכיחות, כולל ליקויי למידה, אוטיזם, ליקוי שפה ותקשורת, הפרעות מוטוריות, ונושאים כגון טיפול רגשי ומשפחתי וילדים ונוער בסיכון.
הסמינר במחקרים רב מקצועיים בהתפתחות הילד ועבודת סמינר המחקר (בשנה א') והעבודה המסכמת (בשנה ב') מהווים מרכיב חשוב של הלמידה במהלך כל השנתיים. הסמינר המעשי במסגרתו יוצגו מקרים קליניים על ידי הסטודנטים (שנה ב'), יאפשר תרגול תיאורטי של תכנון העבודה רב מקצועית בילד המיוחד במסגרת משפחתו. ההתנסות המעשית (שנה ב') תאפשר היכרות עם צורת העבודה האבחונית והטיפולית של מקצועות הבריאות השונים וכן עם התהליכים הרב-מקצועיים לטיפול בילד המיוחד. כמו כן תאפשר ההתנסות היכרות עם עבודתם של מנהלי צוותים רב-מקצועיים.
מסלול התכנית הוא ללא תזה.
-
למי מיועדת התכנית?
תכנית התואר השני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים פונה לבוגרים מדיסציפלינות שונות, בעלי תואר ראשון לפחות במקצועות הבריאות: ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, עבודה סוציאלית, סיעוד, חינוך מיוחד, רפואה ומקצועות הטיפול ביצירה והבעה. במידה וסטודנטים ממקצועות משיקים אחרים יהיו מעוניינים להצטרף תישקל כל פנייה לגופה.
התכנית מיועדת לאנשי מקצועות הבריאות בעלי תואר ראשון ומעלה המתעניינים ועוסקים בתחום התפתחות הילד בכלל ובילדים עם צרכים מיוחדים בפרט, המבקשים להעמיק את ידיעותיהם בתחומים אלה ובעיקר בהיבט העבודה הרב-מקצועית והמחקר בילדים עם צרכים מיוחדים.
התוכנית נותנת מענה ייחודי לאנשי מקצוע הממלאים תפקידי ניהול ביחידות ההתפתחותיות, במעונות היום השיקומיים או במרכזים לגיל הרך או לאנשי מקצוע המייעדים את עצמם לתפקידי ניהול, המבקשים להעמיק את הידע ולרכוש כלים לניהול מערכות רב מקצועיות המטפלות בילדים עם צרכים מיוחדים. התוכנית גם מכשירה אנשים בעלי ידע ויכולת לשמש כאחראים לטיפול ( CASE MANAGER) בילדים עם בעיות התפתחותיות מרובות.
לרשות סטודנטים שיתקבלו לתכנית ללא רקע במדעי החיים או המעוניינים לרענן ולהרחיב את ידיעותיהם בנושא יעמוד קורס הכנה א-סינכרוני.
מיד לאחר הודעת הקבלה ללימודים, תפתח לסטודנטים גישה לצפות בקורס והגישה תהיה פתוחה לאורך כל לימודיהם לתואר שני. -
מהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי התואר השני?
מוסמכי התוכנית יהיו בעלי ידע רחב ומעמיק יותר מאנשי המקצוע אשר סיימו את לימודיהם במקצועות השונים אפילו אם הם רכשו כבר ניסיון בעבודתם. הם יענו על הצרכים הרבים לטיפול רב מקצועי משולב בילד עם העיכוב ההתפתחותי המורכב ובמשפחתו. הם גם יוכלו למלא במקצועיות רבים מתפקידי הניהול ביחידות ההתפתחותיות ובמעונות היום השיקומיים, כולל המרכזים לגיל הרך הפועלים במסגרת התוכנית הלאומית לילדים בסיכון. מוסמך התכנית גם יתוודע לעקרונות בסיסיים של מחקר בתחום האבחון והטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים ובמיוחד מחקר רב מקצועי.
-
אילו כישורים הבוגרים בתואר השני ירכשו?
• ארגון וניהול עבודה רב מקצועית ביחידות השונות העוסקות בהתפתחות הילד.
• הבוגרות והבוגרים ידעו לכוון את המתווה הטיפולי לילד עם קשיים התפתחותיים לקבלת טיפול על ידי הגורמים המקצועיים השונים בהתאם לליקויים מהם הוא סובל.
• הבוגרים והבוגרות ידעו לשלב את ההורים (כלומר את המטפל בילד במסגרת המשפחתית) בטיפול בילד עם הקשיים ההתפתחותיים.
• הבוגרות והבוגרים יחזיקו בידע מקצועי כללי על כל התחומים הקשורים לאבחון וטיפול בילדים עם ליקויי התפתחות כך שיוכלו לשלב אותם בטיפול הכוללני בילד עם ההפרעות ההתפתחותיות.
• הבוגרות והבוגרים יכירו לעומק את השירותים הקיימים בארץ לילדים עם הפרעות התפתחותיות.
• ירכשו הבנה מעמיקה של הגורמים הסביבתיים, הרגשיים והחברתיים העלולים להפריע להתפתחות הילד ושל גורמי החוזק העשויים לשפר את הגישה הטיפולית.
• הבוגרות והבוגרים ילמדו להעריך ולנתח באופן ביקורתי מחקרים בתחום התפתחות הילד עם הצרכים המיוחדים.
סגל החוג
מעניין אותך?
השאירו פרטים ונשמח לחזור עם פרטים נוספים