הרשמה אונליין
תוכניות לימודלימודי חוץ

מבנה ותוכנית הלימודים בקורס

מבנה הקורס

  • 30 שעות אקדמיות

  • 3 מפגשים פרונטליים במרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (5 שעות אקדמיות כל מפגש)

  • 7 מפגשי זום (שעתיים אקדמיות כל מפגש)

  • הרצאה א-סינכרונית (שעה אקדמית)

מועדי הקורס

תאריך פתיחה: 29.10.25

תאריך סיום: 7.1.26

המפגשים הפרונטליים מתקיימים בימי רביעי בין 16:00-20:15
מפגשי הזום בימי רביעי בין 20:00-21:30

 

תכנית הלימודים בקורס

ימי רביעי | מפגשים פרונטליים: 16:00-20:15 | מפגשי זום: 20:00-21:30

מפגש

קורס סתיו

פורמט

נושא

1

29/10/25

פרונטלי

הכרות עם גישת אייכה - מהי גישת אייכה? כיצד התפתחה תלוי הקשרים חברתיים תרבותיים. מושגים ורעיונות מרכזיים (להיות מגדלור? או להסתתר)

2

5/11/25

זום

"תגובות רגילות" - מהן, הכרות עם הסוגים השונים ואפשרות השפעתן על הקשר בין ההורה לילד. גמילה מהתגובות הרגילות.

3

12/11/25

זום

מצפן היחסים - הכרות עם מצפן היחסים ועיסוק בשאלת ואופן ההתאמתו לגילאים צעירים.

4

19/11/25

זום

השפה המגדלת - הכרות והתאמה גם לגילאים צעירים.

5

26/11/25

זום

איסוף מידע "נקי" על ילד (מבוסס על אינטגרציה של גישת פיבוט וגישת אייכה) שימוש בדוגמאות שיעלו ממשתתפי הקורס - תהליך איסוף המידע מהווה את ראשית ההתערבות.

*

למידה 
עצמית

א-סינכרוני

הרצאה: תרומתה של השפה המגדלת לעבודה עם משפחות פוסט-טראומטיות / חנה בירנבאום.

6

3/12/25

פרונטלי

"מקום לדאגה" - תיאור מקרה - הדגמת עבודה אייכית בזמני משבר הכרות עם פרוטוקול עבודה מובנה להתערבות, כולל הכרות ראשונית עם הפרוטוקול של "מקום לדאגה". התמקמות המבוגר בקשר - מרכיבי ההתמקמות מול הילד.

7

10/12/25

זום

ביצוע בפועל - מרכיבי הביצוע - וויסות ויצירתיות

8

24/12/25

זום

תפקוד על חם - ארגז כלים להתנהלות המבוגר בזמנים חמים (זמנים בהם האירוע מתרחש בפועל). הכרות עם רציונאל הכלים. לימוד הכלי "שפת הכן".

9

31/12/25

זום

תפקוד על חם - ארגז כלים להתנהלות המבוגר בזמנים חמים (זמנים בהם האירוע מתרחש בפועל). לימוד הכלי "אחת שתיים שלוש".

10

7/1/26

פרונטלי

תפקוד על חם - ארגז כלים להתנהלות המבוגר בזמנים חמים (זמנים בהם האירוע מתרחש בפועל). לימוד הכלי "גם וגם". 
סיכום הקורס + משוב.